Blog Listesi

Kullanıcı Oyu: 5 / 5

Yıldız etkinYıldız etkinYıldız etkinYıldız etkinYıldız etkin

Son 16 yılda dünyada pazarlama yönünde çok fazla değişiklik oldu. Gelişen teknoloji ile artan bant genişlikleri ve çoğalan mobil cihazlar, yaşam biçimimizi değiştirmekle birlikte alışveriş ve satın alma alışkanlıklarımızı da tümüyle etkiledi. Dijital pazarlama, bir firmanın veya markanın dijital ortamdaki pazarlama sürecine verilen addır. Günümüzün en yeni ve en geliştirilmeye müsait olan pazarlama yöntemidir. Dijital Pazarlama. Radyo, televizyon, gazete ve fiziksel panoların aksine daha interaktif yöntemleri kullanarak tüketici ile iletişim halinde olan dijital pazarlama yöntemleri gün geçtikçe yenilikçi yaklaşımlarla güncellenmektedir.

Dijital pazarlama; yazılı basın, radyo, televizyon ve billboardlar gibi geleneksel pazarlama kanallarından uzak yöntemlerle, yani internet ortamında mobil ve diğer interaktif kanalları kullanır. Aynı zamanda interaktif pazarlama,  online pazarlama, e-marketing ve web pazarlama diye de çeşitli isimlerle de anılır. Dijital pazarlama her zaman kitlenize doğru yerde ve doğru zamanda bağlantı kurmak için vardır; yani internette.

Dijital pazarlama nerelerde kullanılır?

  • İnternet sitelerinde
  • Blog yayınlarında
  • E-kitaplar ve teknik sözlüklerde
  • İnfografikler
  • Etkileşimli araçlar
  • Sosyal medya kanalları (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram vb.)
  • Kazanılan çevirim içi kapsam (PR, sosyal medya ve incelemeler)
  • Çevirim içi broşürler ve ders kitapları
  • Marka varlıkları (logolar, yazı tipleri, vb.)

Dijital pazarlama taktikleri nelerdir?

1. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Web sitenizi arama motoru sonuç sayfalarında daha yüksek sıralamalarda gözükecek şekilde optimize etme işlemine denir. Web sitenizin aldığı organik (ücretsiz, doğal) trafik miktarını arttırır. Hubspot‘un verilerine göre pazarlamacılarının %61’inin en büyük önceliği sitelerinin organik görünümünü geliştirmek.

2. İçerik Pazarlama

Marka bilinci oluşturma, trafik artış, potansiyel müşteri oluşturma veya müşteriler yaratmak amacıyla içeriklerin oluşturulması ve tanıtımı. Hubspot’un 2018 araştırmasına göre pazarlamacıların %45‘i, YouTube’u içerik stratejilerine eklemeyi planlıyor.

icerik pazarlama nedir

3. Inbound Pazarlama

Inbound pazarlama, çevirim içi içeriği kullanan müşterileri çekme, dönüştürme, kapatma ve içeriğinizi sevdirmek için huni yaklaşımını ifade eder.

4. Sosyal Medya Pazarlamacılığı

Marka bilincini arttırmak, trafiği arttırmak ve işletmeniz için potansiyel müşteriler yaratmak için doğru bir yöntemdir.

5. Pay-Per-Click (PPC)

Reklamınızı tıklama başı maliyet ödeyerek verebileceğiniz reklam kanallarıdır. Bunun için en çok kullanılan kanallardan örnek olarak Google Adwords’ü örnek verebiliriz.

6. Mail Marketing

Mail marketing, müşterileriniz ile iletişim kurmanın farklı bir yoludur. Genellikle içeriği, indirimleri ve etkinlikleri tanıtmak için kullanılır; ayrıca tüketicileri işletmenizin web sitesine yönlendirmenizi sağlar. B2B pazarlamacılarının %59‘u gelir elde etme açısından e-postanın en etkili kanal olduğunu söylüyor.

7. Online PR Çalışmaları

Dijital yayınlar, bloglar ve diğer içerik tabanlı web siteleri (örn: Onedio, BuzzFeed vb) ile elde edilen marka bilinirliği çalışmalarına verilen addır.

 

Dijital Pazarlamanın Temel Faydaları Nelerdir?

Birçok çevirim dışı pazarlama yöntemlerinin aksine, dijital pazarlama; pazarlamacıların doğru sonuçları gerçek zamanlı olarak görmelerini sağlar. Buna örnek vermek gerekirse; bir gazeteye vermiş olduğunuz reklamın kaç tüketici tarafından görüldüğünü ve gören tüketicilerin % kaçının ilgisini çektiğini ölçümleyemezsiniz. Bu reklamın herhangi bir satıştan sorumlu olup olmadığını bilmenin de kesin bir yolu yoktur.

Öte yandan, dijital pazarlama ile pazarlama çabalarınızın neredeyse her yönünün ROI’sini ölçebilir ve analiz ederek reklamınızın başarısını ölçebilirsiniz.

Yıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değil

Google AdWords, işletmenizin ürün veya hizmetlerini arayan kullanıcılara daha kolay ulaşabilmenizi sağlayan bir sistemdir. Ölçümlenebilme özelliği ve sadece aldığınız tıklamalar için ücret ödüyor olunması, birçok firmanın neredeyse ilk reklam tercihlerinden olmasını sağlıyor.

Google, 1998’den bu yana kullanılan ve günümüzde ise, dakikada ortalama 2 milyondan fazla arama yapılan, dünyanın en çok, Türkiye’de ise %99 internet kullanıcısının tercih etmiş olduğu bir arama motorudur. Teknolojisini her geçen gün geliştiren Google’ın, 2000’li yılların başlarında kullanıma sunduğu Google AdWords ile internet üzerinden yapılan bilgi, ürün, hizmet arayışlarında farklı ve oldukça önemli bir boyut kazanmıştır.

AdWords reklamları; küçük, orta ve büyük ölçekli tüm işletmelere hizmet vermektedir. Bu sisteme dahil olduğunuzda, hedef kitlenizin yapabileceği arama sorgularını, sayfa ziyaretinde bulanabileceği web sitelerini, kategori ve konuları belirleyerek spesifik olarak hedefler ve reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Böylelikle istediğiniz anahtar kelime kalıplarıyla Google, search alanında reklamlarınızı gösterebilir. Aynı zamanda Google ile anlaşmalı web sitelerinde reklamlarınızı görsel olarak gösterebilir, hatta sayfa ziyaretinde bulunan kullanıcıları remarketing sayesinde, daha uygun maliyetler ile hedefleme yapabilirsiniz. Bu sizi bilen değil, sizi bilmeyen kullanıcıları da potansiyel müşteri portföyünüze eklemenizi sağlar.

Google Reklam modelleri;

  • Arama ağı reklamları
  • Görüntülü reklamlar
  • Video reklamlar ve
  • Uygulama reklamları

olarak sıralanabilir. Google AdWords sistemine bu reklam modellerinden biri ile dahil olabilmek için öncelikli olarak işletmenizin rakip işletmelere göre, neden tercih edilmesini istediğinizin kararını vermeniz gerekir. Unutmayın ki,  AdWords global olarak kullanılabilen bir sistemdir ve sizin tercih ettiğiniz gibi farklı işletmelerce tercih edilmektedir. Bu sayede etkin bir AdWords kullanımı için ilk adımı da atmış olursunuz.

Google Adwords Nasıl Kullanılır?

AdWords reklamlarını kullanırken, dikkat edilmesi gereken öncelikli konular mevcut. Hesap kurulumu, teknik gereksinimler, farklılık yaratabilecek reklam/tanıtım içerikleri ve söylemleri, hesap yönetimi, her geçen gün değişen rekabete ayak uydurmak, düzenli takip/optimizasyon ve raporlamalar hakkında nasıl bir yol izlenebileceği bu konulardan bazıları. Bunları bir an önce netleştirip, planlamanız gerekiyor. Böylece, reklamlarınız için çizdiğiniz yol haritasında elde ettiğiniz sonuçlara göre, daha gelişmiş bir hedefleme imkanınız olacak.

Google AdWords kullanırken şunlara dikkat etmelisiniz;

  • Bütçenizi en iyi şekilde belirlemek
  • Anahtar kelime çalışmasını iyi yapmak
  • Müşteri çekme odaklı olmak
  • Açılan sayfaların kontrollerini iyi yapmak
  • Hem arama hem görüntülü reklam ağlarından yararlanmak
  • Arama terimleri raporlarından yararlanmak
  • Sonuçları iyi analiz etmek ve buna göre optimizasyonlar yapmak
  • Yer hedeflemelerini iyi yapmak

Yukarıda saydığımız maddelere dikkat ettiğiniz takdirde Google AdWords kullanımı web sitenize nitelikli ve sürekli bir dönüş sağlanmasına olanak sağlayacaktır. Google reklamlarında tek yapmanız gereken şey iyi kontrol ve bu kontrollere bağlı olarak optimizasyonları iyi yapmak olacaktır.

Google AdWords, bireysel olarak da açılıp kullanılabilen bir hesaptır ancak bu konuda iyi bir ekiple çalışan ve Google Partners olan istanbul web tasarim ile çalışarak firmanıza çok daha fazla dönüş sağlanmasını kolaylaştırabilirsiniz.

Yıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değil

Responsive Nedir ?

Responsive (Duyarlı) web tasarım, çeşitli teknolojik cihazlara, uyumlu web tasarımları anlamına da gelir. Son zamanlarda sıkça duyduğumuz bu web tasarım şekli ilk olarak 2010 yılının sonlarına doğru ortaya çıktı ve son bir kaç yıldır dünyada ve ülkemizde oldukça popüler oldu. ve En çok tercih edilen teknojojidir.

Responsive  (Duyarlı) tasarım, web sitesinin masaüstü, mobil ve tablet cihazlardan açıldığında site içindeki  yazı, resimler, modüller gibi elementlerin ekran genişliğine göre yeniden şekillenip ekrana tam oturması ile oluşur. Genellikle masaüstü, tablet ve mobil versiyon olarak üç formatta tasarlanmaktadır.

Web sitelerine mobil cihazlardan girildiğinde ziyaretçiler siteyi görüntülemekte ve sitede gezmekte zorluk çekerler. Eğer girdikleri site responsive yada mobil site değilse, okumak istedikleri alanı ancak yakınlaştırarak, kısıtlı bir alanı görüntüleyebilirler ve kulanım zorluğu çekerler. Site menülerini gezmekte oldukça zordur ve menüler mobil uyumlu olmadığı için genellikle gitmek istedikleri bağlantıyı bulamayabilirler. ve sitenizden çabuk çıkmak durumunda kalırlar bu durumda google un sevdiği bir yapı değildir. Google sıralamalarında geriye düşmenize en çok sebep olan durumdur.

Responsive sitelere mobil cihazlardan girildiğinde menüler şekil değiştirip genellikle üstten açılacak şekilde kullanımı kolay bir şekle dönüşür. Yazı tipi ve görseller alt alta gelerek ekranda yakınlaştırma yapmadan kolayca okunacak şekilde listelenir. Hatta mobil versiyonda önem derecesi düşük elementler gizlenir, sadece ziyaretçiye sayfayla ilgili en yalın halde bilgi gösterilir. Bu durumda kullanıcı deneyiminizi üste çıkartır. Müşterileriniz sitenizden çabuk sıkılıp çıkmazlar.

Arama motorlarında responsive siteleri ciddi şekilde destekliyor. Bir sayfanın arama motorlarında hem kendi alan adı hem de m.alanadi.com gibi farklı subdomain altında bir mobil versiyonunun olmasındansa tek url ile sayfanın responsive yapılması daha uygun buluyor. Çünkü mobilden yapılan aramalarda genellikle arama motorları sayfanın mobil uyumluluğuna dikkat etmeksizin sonuçları sıralıyor. Responsive yapılara sahip siteler sıralamalarda üst’de yerlerini alırlar.

Mobilden web site ziyaretleri dünyada %65 seviyelerine yükseldi ve kısa sürede daha da artacak. Bu sebeple responsive web sitelerinin sayısında ciddi bir artış olacağı öngörülüyor. Firma olarak da responsive tasarımı standardımız haline getirdik. Portfolyomuz’dan referans sitelerimize göz atabilirsiniz.

 

Yıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değil

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), web sitelerinin arama motorlarında ki organik sıralamalarını iyileştirebilmek adına yapılan işlemdir. Sitenizin sıralaması ne kadar iyiyse, o kadar fazla kullanıcı sitenizi görür ve sitenize giriş yapar

Eğer ki hedefiniz SEO öğrenmek ise; birçok teknik, yaratıcı ve stratejik çalışmaya hazır olmanız gerekmektedir. Arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak en temel hedefiniz olurken buna sahip olabilmek adına da farklı teknik bilgilere sahip olmanız gerekecektir. SEO, sadece web sitemizin kusursuz olmasıyla alakalı değildir, belirlemiş olduğunuz hedef kitleniz için iyi optimize edilmiş ve kaliteli içeriklere sitenizde yer vermektir.

Google, oldukça fazla sıralama faktörü kullanmaktadır. Birçoğunu biliyor olmamıza rağmen, belli bir kısmı ise gizli tutulmaktadır. İyi bir sıralama elde etmek için tüm faktörleri bilmemize gerek yoktur. Web sitenizin iyi bir sıralama alması için temel olarak şunları biliyor olmanız yeterli olacaktır.

  1.  1-Teknik SEO
  2.  2-Kaliteli, hedef kitlenize yönelik içerik
  3.  3- Kaliteli Backlink

Sitenizde herhangi bir ürünü ya da hizmeti satmak, blog içerikleri yayınlamak ya da farklı bir şey yapmak istiyorsanız Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) yapmak zorundasınız. Sitenizin Google botları tarafından taranarak indexlenmesi gerekmektedir bunun için de eğer ki SEO’ya yeteri kadar önem vermezseniz siteniz arama motoru sonuçlarında görüntülenmeyecek ve hatta kaybolacaktır.

Kısacası; web sitenizin başarılı durumda olup iyi sıralamalar almasını istiyorsanız SEO yapmanız gerekmektedir.

Nasıl SEO Öğrenebilirim?

Yeni başlayanlara tüm kritik konuları ve SEO temellerini ele alacağımız SEO rehberi niteliğindeki içeriğimizi sunmaktayız. SEO için illa ki başkalarından destek almanız gerek yoktur, kendi başınıza da oldukça yeterli bilgi edinerek çalışmalarınızı gerçekleştirebilirsiniz. Eğer ki; SEO öğrenmek istiyorsanız sizlere en önemli tavsiye; Çok fazla çalışmalı ve çok fazla test etmelisiniz. Ama dikkat etmeniz gereken noktalardan birisi arama sonuçlarında bu konu ile alakalı yer alan içerikleri seçerken akıllıca davranmanızdır.

Ancak sizlere sunmakta olduğumuz SEO rehberi, hem sizlere fazlasıyla katkı sağlayacak hem de bu konunun sonunda sertifikanıza kavuşmanıza sebep olacaktır.

Yıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değil

SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır ?

 

SEO Uyumlu Makale Nedir?

SEO Makale sayısıyla doğru orantıda artan bir grafik çizmektedir. Makalelerin sayısı, niteliği, özgünlüğü ve kullanıcı odaklı sağladığı fayda SEO için en etkili kriter olarak değerlendiriliyor. Sosyal medyanın gelişmesiyle, SEO’nun papucu yavaş yavaş dama atılırken Google’ın son yaptığı hamle ile SEO ve sosyal medya hala çekişmesini sürdürüyor, en azından durum Google için hala böyle. Büyük kurumların stratejileri ziyaretçiyi paralı reklamlar veya arama motorlarından bulmak daha sonra sosyal medya yardımıyla müşteriyi takipçi haline getirmektir. Dolayısıyla SEO, çok önem vermemiz gereken bir konu, önümüzde ki yıllarda da bu böyle olacak. Google’ın son güncellemesinden önce en kaliteli backlinkleri alan , Google’da en tepeye oturuyordu. Google Panda güncellemesinden sonra içerik neredeyse backlinkten daha önemli hale geldi. Bu yazıda SEO uyumlu makalenin nasıl yazıldığını örnekleri ile öğreneceğiz.

Not: Bir websitesine ve makaleye başlamadan önce mutlaka bir kelime analizi yapılmalı, doğru anahtar kelime tespit edilmeli ve bu anahtar kelime üzerine çalışma yapılmalıdır.

Yalnız şunu da söylemeden edemeyeceğim: İnternet üzerindeki projenizin başarısı Google’a bağlıysa şunu aklınızdan çıkartmayın: Google’a bir yazılım gözüyle bakmayı ne zaman bırakırsanız , o zaman başarılı olursunuz. Google, dünya üzerindeki hiçbir yazılıma benzemez. Mühendisleri sürekli algoritmaları geliştirir. Google’ın amacı arama yapan kullanıcılara en doğru ve en sağlıklı bilgiyi sağlamaktır. Bu yüzden de aşağıdaki kurallara uymadan önce, makalenizin gerçekten insanlara yarar sağlayacağından emin olun. Çünkü Google sadece aşağıdaki verilerle ilgilenmiyor. Bundan daha önceki verileri alıyor, değerlendiriyor ve bu verilerle karşılaştırıyor. Hatta yenilenen çeviri algoritmaları ile içeriğinizi alternatif dillerle özgünlük karşılaştırmasına bile tabi tutuyor.

Seo Uyumlu Makale Örneği

Mesela aşağıdaki maddelerden biri şöyle :” İçerik En Az 300 Kelime Olmalıdır.” Google çok kapsamlı araştırmalar yaptıktan sonra yararlı bir makalenin en az 300 kelime olabileceğini hesaplamıştır ya da bir ziyaretçi, sitede 3 dakikadan az kalıyorsa Google’ın düşüncesi “ Ziyaretçi bu siteden yararlanamamıştır “ oluyor. O yüzden ilk dikkat etmeniz gereken şey okunabilirliği sağlamak yani makalenin gerçekten yararlı olmalıdır. Önce ziyaretçiyi memnun edeceksiniz daha sonra Google’ı.

Başlık Kısmı

Başlık Anahtar Kelimeyi İçermeli
Başlık Anahtar Kelime ile Başlamalı
Başlık En Az 3 Kelimeden Oluşmalı
Başlık En Fazla 66 Karakterden Oluşmalı

Bağlantılar ( Url Kısmı )

Url Anahtar Kelimeyi İçermeli

Meta Kısmı

Açıklama Kısmı Anahtar Kelimeyi İçermeli
Açıklama Kısmı En Fazla 160 Karakter Olmalıdır
Açıklama Kısmı Anahtar Kelime ile Başlamalıdır

Makale içi Başlık Kısmı

Anahtar Kelime H1 Etiketi ile Kullanılmalıdır
H1 Etiketi Anahtar Kelime ile Başlamalıdır
Anahtar Kelime H2 Etiketi ile Kullanılmalıdır
Anahtar Kelime H3 Etiketi ile Kullanılmalıdır

İçerik Kısmı

İçerik En Az 300 Kelime Olmalıdır.
İçerikte ki Anahtar Kelime Oranı 2.5-3.0% Olmalıdır
Anahtar Kelime İçeriğin İlk 50-100 Kelimesi Arasında Bulunmalıdır.
İçeriğin Görsellerinden En Az 1’inin Alt Etiketi Anahtar Kelime Olmalıdır
Anahtar Kelime Kalın, İtalik ve Altı çizili olarak İçerikte Yer Almalıdır.
İçerikte Anahtar Kelime ile Linklenen Bir Giriş birde Çıkış Linki Olmalıdır.
Anahtar Kelime İçeriğin Son 50-100 Kelimesi Arasında Bulunmalıdır.

Umarım tavsiyeme uyup önce ziyaretçinin yararlanabileceği bir makale yazıp daha sonra bu maddelere uymaya gayret gösterirsiniz. Bu maddeler hem içeriğin zengin olmasını sağlıyor hemde kullanıcının makaleyi okurken sıkılmamasını sağlıyor.

Son olarak WordPress kullananlar için bir eklenti tavsiye etmek istiyorum. Makalenizi hazırladıktan sonra anahtar kelimenizi eklentiye kayıt ediyorsunuz ve eklenti yukarıda ki SEO kurallarının hepsini kontrol ediyor daha sonra size hangilerinin eksik olduğunu ve makalenizin SEO puanının kaç olduğunu gösteriyor. Hatta bazı maddeleri gözden kaçırmışsanız (kalın, italik ve altı çizili), eklenti sizin yerinize bu kuralları makalenize uyguluyor.

SEO Uyumlu Makale Neden Önemlidir?

Dediğim gibi Google her geçen gün mühendisleri tarafından geliştiriliyor ve şuan için 200 civarı SEO kriterinin olduğu varsayılıyor. Gittiğim bir seminerde bir Google çalışanı şunu söylemişti : Siz bir mühendisin yanına gittiğinizde kurallar gereği mühendis önce bilgisayarının ekranını kapatmak zorundadır. Aksi taktirde sizinle konuşamaz, hiçbir şekilde ekranını kimseye gösteremez sadece mühendisler aralarında bu kurala uymayabilir.

Gördüğünüz gibi bu kuralları %100 öğrenmek çok zor fakat tahmin ve daha sonrasında test yoluyla bu kuralları öğrenebiliriz. Sizden istediğim şu sorunun cevabını vermeniz : “ Sizce Google arama sonuçlarına etki eden faktörler ne olabilir ? “ ne kadar uçuk , ne kadar saçma bir cevap aklınıza gelmişse bile duymak istiyorum. Benim aklıma gelen cevaplardan biri : Bence Google, sitede ki sosyal medya hesaplarını örümcekleri yardımıyla tespit ediyor; takipçi, takip ettikleri ve gönderi sayılarını inceliyor. Bu da bir SEO kriterini oluşturuyor. Bu değerler bir birlerine ve genele ne kadar orantılıysa o kadar artı puan veriliyor. Ne kadar çok kişinin fikrini duyarsak o kadar çok teorimiz ve test etme şansımız olur. Daha çok teoriye ulaşabilmemiz için yazıyı aşağıda ki butonları kullanarak paylaşırsanız sevinirim.